Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
1. Algemeen.
Deze voorwaarden gelden voor iedere transactie tussen salon Hilly en de klant waarop salon Hilly deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard en voor zover voor deze voorwaarden door beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk geen afwijking is vastgelegd.
2. Verrichte inspanningen.
De behandelingen bij salon Hilly worden naar beste inzicht en in overeenkomst met de eisen van een goed vakmanschap en op basis van de op dat moment bekende niveau van wetenschap uitgevoerd. Salon Hilly verplicht zich tot en voor zover het redelijkerwijs mogelijk is, de klant te informeren over de financiële consequenties van de te uitvoeren behandelingen en/ of aanvullingen hierop.
3. Afspraken.
De klant dient bij verhindering van een afspraak dit zo snel mogelijk kenbaar te maken, echter uiterlijk 24 uur voor aanvang van de afspraak. Het verzetten of annuleren van een afspraak wordt alleen geaccepteerd indien dit telefonisch of via whatsapp is doorgegeven via het hiervoor bekende telefoonnummer. Indien deze verplichting door de klant niet of niet tijdig wordt nagekomen heeft salon Hilly het recht om 50% voor de afgesproken transactie in rekening te brengen.
Bij het te laat verschijnen van de klant met meer dan 5 minuten en minder dan vijftien minuten mag salon Hilly de behandeling inkorten met de tijd evenredig aan de vertragende starttijd. Het te berekenen bedrag voor deze transactie zal ongewijzigd blijven.
Bij het te laat verschijnen van de klant met meer dan vijftien minuten mag salon Hilly de behandeling annuleren en 50% voor deze transactie in rekening brengen.
Vergeet u de afspraak af te zeggen, dan ben ik helaas genoodzaakt het gehele bedrag van de ingeplande behandeling(en) in rekening te brengen.
4. Betaling.
Salon Hilly vermeldt alle prijzen van behandelingen op de daarvoor bestemde website en worden mondeling in de salon vermeld. De vermelde prijzen zijn inclusief BTW. Prijswijzigingen onder voorbehoud.
Aanbiedingen vermeld in advertenties en op de website zijn geldig als de aangegeven looptijd en / of zolang de voorraad strekt. Indien er additionele voorwaarden voor deze aanbiedingen van kracht zijn, zullen deze worden vermeld.
De klant dient voor het verlaten van salon de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.
5. Persoonsgegevens & privacy.
Voorafgaande aan de eerste transactie zullen persoonlijke gegevens aan de klant worden gevraagd. De klant mag aannemen dat er alleen gegevens gevraagd worden die voor het voeren van een bedrijfsadministratie en het uitvoeren van behandelingen noodzakelijk zijn. Deze persoonlijke gegevens worden vastgelegd in een daarvoor geautomatiseerd systeem.
Salon Hilly handelt volgens de richtlijnen opgenomen in de Wet Bescherming
Persoonsgegevens bij het werken met de persoonlijke gegevens van de klant. Salon Hilly zal deze persoonlijke gegevens van de klant niet verstrekken aan derden zonder schriftelijke toestemming van de klant.
6. Geheimhouding.
Salon Hilly verplicht zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie van de klant ontstaan tijdens transacties in de salon. Informatie wordt als vertrouwelijk behandelt indien dit door de klant is medegedeeld of als de informatie van dien aard is dat deze als vertrouwelijk kan worden aangenomen.
Op grond van wettelijke bepalingen of gerechtelijke uitspraken kan deze
geheimhoudingsplicht komen te vervallen. Indien deze wettelijke of gerechtelijke bepaling van kracht is zal indien gevraagd de vertrouwelijke informatie aan de daarvoor vermelde instantie worden verstrekt.
7. Aansprakelijkheid
Salon Hilly is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook ontstaan doordat de uitvoerende behandelaar(ster) gehandeld heeft aan de hand van onjuiste en/of onvolledige informatie verstrekt door de klant. Relevante informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding e.d. dient voorafgaande aan een transactie bij de schoonheidssalon en daarmee ook bij de behandelaar(ster) bekend te zijn.
Salon Hilly is niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van persoonlijke eigendommen van de klant.
8. Garantie
Salon Hilly staat garant voor de kwaliteit van de geleverde producten en geeft de klant één week (7 dagen) garantie op de producten. Mits de producten ongeopend en in de originele verpakking geretourneerd worden.
Indien het geleverd product een allergische reactie geeft op de huid van de cliënt is er reden tot retourneren van het product. Deze garantie vervalt indien:
1. De klant andere producten gebruikt dan geadviseerd door de behandelaar(ster).
2. De klant de adviezen voor de thuisverzorging zoals besproken of geschreven in de adviesfolder niet opvolgt.
3. De klant het advies niet opvolgt om binnen vijf werkdagen medische hulp te zoeken.
4. De klant het product niet volgens de handleiding gebruikt.
Indien de klant niet tevreden is over het geleverde product, geld er geen geld retour garantie. Indien er een geval van ontevredenheid optreed onder de vermelde voorwaarden kan het geleverd product geruild worden voor een ander product, echter binnen één week (7 dagen).
9. Beschadiging & diefstal
Salon Hilly heeft het recht om in het geval van beschadigingen toegebracht door de klant aan de inrichting, apparatuur of producten van de salon een schadevergoeding te eisen van de cliënt.
In geval van diefstal is salon Hilly genoodzaakt dit te melden bij de politie.
10. Klachten
In het geval van een klacht over een transactie moet dit zo spoedig mogelijk gemeld worden aan de eigenaar van de salon. Er zal direct een oplossing voor uw klacht gezocht worden. Indien de klant niet tevreden is met de geboden oplossing moet de klant dit zo spoedig mogelijk, echter binnen één week (7 dagen), schriftelijk melden bij de eigenaar van de salon. De eigenaar van de salon moet binnen één week antwoord geven. Indien de klacht op basis van feiten gegrond is, zal de salon de transactie opnieuw verrichten.
Indien de salon en klant niet tot overeenkomst kunnen komen wordt het geschil voorgelegd aan de geschillencommissie van de brancheorganisatie schoonheidsverzorging te noemen de ANBOS. De uitspraak van deze geschillencommissie is voor beide partijen bindend.
11. Behoorlijk gedrag
De klant dient zich in de salon volgens algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien na herhaaldelijke waarschuwingen de klant onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, kan de salon de klant de toegang tot de salon weigeren.
Indien het onbehoorlijk gedrag van dien aard is dat het verstoot tegen de wettelijke normen is salon Hilly genoodzaakt dit te melden bij de politie.
12. Recht
Op elke overeenkomst tussen salon Hilly en de klant is het Nederlands recht van toepassing.
Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die geldig is ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
Salon Hilly is niet verantwoordelijk voor het plaatsen van teksten door bezoekers op de website en kan de aansprakelijkheid hiervoor niet accepteren. Deze teksten zijn persoonlijke meningen van bezoekers en vertegenwoordigen op geen enkele manier de denk of handelswijze van salon Hilly. Het plaatsen van auteursrechtelijk beschermt materiaal door bezoekers blijven de verantwoordelijkheid van de bezoekers. Hiervoor kan salon Hilly niet verantwoordelijk worden gehouden.
Salon Hilly vervaardigd en verspreid haar informatie met de uiterste zorgvuldigheid, echter kan de juistheid of volledigheid niet altijd garanderen. Salon Hilly is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade, ontstaan op welke manier dan ook door het gebruik van onjuiste of onvolledige informatie aangeboden op deze website. Reacties geplaatst om betrokken personen of bedrijven negatief af te schilderen worden zonder te communiceren verwijderd.
KVK nummer: 89072421
BTW nummer: NL004692394B96